Czy blog to konieczność dla małej firmy?

Czy blog firmowy to absolutny must-have dla startupu?

W dobie Internetu informacji o firmach, produktach i usługach szukamy w sieci. Często, jeśli na danej stronie nie możemy znaleźć potrzebnych informacji na temat np. cennika usług lub są one średnio czytelne, szukamy dalej rezygnując z usług tej pierwszej. Jak więc pomóc sobie w prowadzeniu działalności przy wykorzystaniu sieci? Poniżej kilka najważniejszych wskazówek jak założyć i prowadzić blog dla startupu.

1. Element kreowania marki

Na kreowanie marki składa się kilka elementów, np. nazwa firmy, logo, kolorystyka itd. Dobrze, jeśli zdecydujemy się na prowadzenie bloga, żeby domena była spójna z nazwą strony internetowej firmy. Z pewnością nazwa łatwiej zapadnie w pamięć i będzie wyglądać profesjonalnej. Zwłaszcza startupy powinny rozważyć opcję prowadzenie bloga, ponieważ może się to okazać przydatnym narzędziem do dotarcia do większej liczby klientów, a co za tym idzie powiększenia przychodzącego kapitału.

2. Regularność, czyli jak często publikować posty na blogu?

Bez tego nie da rady. Jeśli zdecydujemy się na prowadzenie bloga, musimy zadbać o to, żeby treści na nim pojawiały się regularnie. Mogą to być zdjęcia z opisem projektów czy artykuły tematyczne związane z branżą. Ważne jest, żeby w podobnych odstępach czasu pojawiały się nowe informacje. Nic nie wygląda gorzej niż blog, na którym od wielu miesięcy nic się nie dzieje. Oczywiście nie można też przesadzić, wpisy raz czy dwa razy dziennie to już za dużo. Postarajmy się o regularne publikowanie dwa razy w tygodniu. Taka liczba jest wystarczająca. Jeśli będziemy publikować za często, odbiorcy pogubią się w nadrabianiu treści i istotne informacje mogą im umknąć.

3. Copywriter online albo inny specjalista do pomocy? – czemu nie!

Nikt przecież nie oczekuje, że sami będziemy takiego bloga prowadzić. Oczywiście fajnie, jeśli możemy, jeśli natomiast pisanie nie było naszą mocną stroną warto skorzystać z pomocy firmy lub freelancera, którzy z powodzeniem zajmą się publikowaniem treści. To nie wielki koszt w porównaniu z wizytówką naszej firmy, jaką taki blog będzie. Warto przed wyborem firmy, z którą będziemy współpracować poprosić o wgląd w ich wcześniejsze realizacje blogów oraz artykułów oraz jasno określić wizję tego miejsca.

4. Blog firmowy, który budzi ciekawość

Niech blog nie będzie tylko i wyłącznie miejscem, gdzie chwalimy się realizacjami projektów i nagrodami. Umieszczajmy tam ciekawostki i nowinki, które mogą przyciągnąć i zainteresować fanów z branży. W ten sposób pokażemy także, że praca to dla nas coś więcej niż tylko rosnące zyski, ale także pasja, a to ceni się najbardziej.

Oczywiście blog to nie tylko treści pisane ale także zdjęcia, filmiki oraz odnośniki do innych stron. Warto co jakiś czas uatrakcyjniać blog inną formą. Videoblogi cieszą się coraz większą popularnością, warto pomyśleć czy nie będzie to także dla nas najlepsza opcja.

5. Bądźmy autentyczni!

Ludzie cenią sobie szczerość i otwartość, a także możliwość poznania osób, które stoją za daną marką. Pokażmy swoje zdjęcia, opowiedzmy o swoich pasjach. Pokażmy swoje ludzkie oblicze, autentyczność jest w cenie. Ale nie zapominajmy także, że w tym miejscu mamy pokazać się w roli eksperta w danej dziedzinie.

6.Promujmy się w mediach społecznościowych

Jeśli nie mamy czasu na prowadzenie bloga dobrym pomysłem będzie skorzystanie z profilu firmowego na portalu społecznościowym. Facebook czy Instagram to teraz miejsca, gdzie szukamy informacji oraz inspiracji. Prowadzenie takiego konta z pewnością zajmie mniej czasu. Jeśli piszemy na blogu, wrzućmy na fanpage informację o nowym poście i kilka słów zajawki.

Jeśli chodzi o kwestię prowadzenie bloga może on dać firmie bardzo wiele dobrego. To nie tylko wyjście naprzeciw klientom – i obecnym, i nowym ale także stworzenie przestrzeni pod content marketing. Jeśli jesteśmy nową firmą, startupem warto na blogu umieścić swoją historię oraz wizję i na bieżąco informować o kolejnych sukcesach. Ludzie bardzo cenią sobie autentyczność. Musimy jednak uważać, aby blog po pierwsze nie był przeładowany treścią, po drugie – poruszał różne tematy, ale związane z branżą. Bardzo ważne jest regularne publikowanie treści oraz promowanie ich w innych kanałach społecznościowych.

Blog to szansa dla każdego startupu na danie się poznać odbiorcy. Warto zainwestować trochę czasu i jeśli nie mamy możliwości prowadzenia go samemu także pieniędzy, tak aby było to miejscu stworzone z myślą o klientach. Nie tylko obecnych, ale także tych nowych. Promujmy się w mediach społecznościowych, umieszczajmy także linki z odnośnikami do bloga.

Blog firmowy to idealny przykład jak dzięki wykorzystaniu siły Internetu można w łatwy sposób dotrzeć do odbiorców. Pamiętajmy jednak, żeby być w tym autentycznym i konsekwentnym. Przeglądnijmy blogi innych firm, zobaczmy co nam się podoba, czego sami na takich blogach szukamy. Przygotowując własne treści, pamiętajmy jednak o poszanowaniu prawa własności intelektualnej. Dobrym pomysłem na unikalny content będzie ankieta wśród klientów na przykład przy pomocy firmowego Instagrama i zapytajmy co chcieliby tam zobaczyć.

Dodaj komentarz